Wednesday, July 16, 2008

Kuolleista nousseita tähtiä ja draamaa Hollywoodissa



Tässä on selvästi meneillään jokinlainen arvostelu tai arviointi, eihän tietty kahta Marilynia voi olla, joten toisen täytyy olla feikki...


...niin ja toisen kissanaisenkin täytyy olla feikki...mutta supernainen on varmasti oikea!

Tämän lähemmäs en Johnny Deppiä päässyt....

vai pääsinkö?

Hollywood Bulevardilla kyllä pää menee pyörälle, sen verran kuolleista nousseita tähtiä ja mielikuvitusolentoja siellä pyörii. Yritän pysytellä hiukan kauvempana ja ottaa kuvat sillain paparazzi tyylin, muuten tulee kalliiksi, jos menee liian lähelle, voi helposti joutua pulittamaan tippiä.

16 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Susa, me asutaan San Fernando Valleyssä, ja me tavattiin blogien kautta ja mulla on isot "lapset" tosiaan Suomessa, ja tietty ikävöin heitä todella paljon. Eli rakkaus mut tänne toi. ;)

    ReplyDelete
  3. Ai, niin unohdin, mä olen nyt ihan kotirouvana, mutta olen sisustusuunnittelija ja ehkä alan tehdä niitä hommia, jos täällä ollaan pidempää, mutta todennäköisesti muutetaan Suomeen. :)

    Ja vielä kerran, mä todella olen viihtynyt täällä hienosti ja ehkä jos mulla ei olis perhettä siellä Suomessa, niin en olis edes suunnittelemassa Suomeen muuttoa tässä vaiheessa.

    Mietipä vähän sitä sun Roman Schatz postausta, eiköhän siinä Roman ihan ystävällisesti ja rakkaudella ole tehnyt "huomiota" Suomalaisista, asuessaan ulkomaalaisena Suomessa. Ihan samasta mullakin tässä on kyse, sitä jotenkin näkee asiat eri perspektiivistä kun tulee muualta.

    En oikein ymmärrä, mikä sinua niin tässä suututtaa?

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Susa, "valheet" voi olla erilainen kokemus tai mielipide.

    Jos mä kerron jotain faktoja, tarkistan yleensä monesta lähteestä asioiden paikkansa pitävyyden.

    Ja mä en edelleenkään ymmärrä, miksi sä luulet, että mä en pidä tästä maasta, mähän ahmin tätä kaupunkia ihan innoissani. Mahtava kokemus nähdä tämä livenä.

    Ja Suomeahan pidetään maailman 2. Amerikkalaisena maana, joten monissa asioissa se kulttuuriero ei ole kovinkaan suuri, oikeastaan hyvin pieni.

    Mua ehkä ärsyttää täällä eniten se, että ihmiset ei oikein tiedä muusta kuin Amerikasta ja heidän tietonsa muista maista on lähes olematonta. Suomi sijoittuu kansainvälisesti hienosti tilastoissa, monessa asiassa Suomi on aivan maailman kärkimaa, tai ainakin kärkisijoilla. Joten sitä on joissakin asioissa tottunut hiukan erilaiseen meninkiin kuin täällä, olenhan asunut Suomessa 47 vuotta. Mutta rakastuin kyllä heti tähän kaupunkiin kun tänne saavuin.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Susa, tilastoista voit katsoa kuinka paljon ampumavälikohtauksia täällä Los Angelesin alueella on, ja jos ammutaan, siitä lähtee ääni. Sellaiseen ei tietenkään suomalaisena ollut tottunut, täällä tää aseenkantolupa aiheuttaa toki sen, että aseita myös käytetään.

    Mä en tässä blogilla käsittele Suomen asioita, kun asun täällä, kerron elämästäni täällä, kun asuin Suomessa mulla ei ollut blogilla yhtään Amerikka käsittelevää juttua.

    Ja vielä tulee mieleen se Romanin loistava juttu sun blogilla, eiköhän siinäkin ollut hiukan liioiteltu. Ihan ystävällisellä asenteella.

    Voisin tietysti korjata sen lauseen, että olen kuullut täällä silloin tällöin pyssynpauketta, sitten se ainakin olis 100 % totta, ehkä voi olla hiukan liioiteltua että sitä kuuluu jatkuvasti.Mutta mä olen siitä joka kerta niin hämmästynyt, ei sille mitään voi.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Susa, te varmaan asuitte rauhallisemmalla alueella, täällä San Fernando Valleyssa on monia rauhattomia alueita ja kyllä täällä sitä pyssyn pauketta valitettavasti kuulee. Etupäässä kyllä viikonloppuisin. Ei onneksi joka päivä. :))

    Kyllähän se Romanin kirja on humoristinen satiiri Suomesta, hän ei ole kovin vakava mielinen kirjailija. ;)

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Susa, Romanin kirjassa on valtavan hauskoja oivalluksia suomalaisista, mutta ei se kyllä kovin vakava mieliseksi ole tarkoitettu, Roman viihtyy Suomessa hyvin, kuten monet muutkin ulkomaalaiset, mun ex-mies on myös saksalainen, hän viihtyi Suomessa todella hyvin, ja ehkä mä itse rupesin arvostamaan Suomea enemmän siinä vaiheessa, kun hän vertaili sitä, esim. Saksaan ja Italiaan, joissa hän oli pitkää asunut. Suomi oli hänen mielestä kirkkasti paras maa asua.

    Ja tällä blogilla saa puhua politiikkaa, sehän on ihan mielenkiinoista että keskustelua syntyy, mä todella toivon, että jatkat suorasukaista linjaasi, mä pidän siittä.

    Mä olen todella onnellinen Robin kanssa ja tää on ollut aivan ihana vuosi. Ja kuka tietää Susa, vaikka tavattaskin, ei tässä nyt niin kovin pitkä välimatka ole.

    Halit sulle! :))

    ReplyDelete
  13. On kyllä totta, että täällä (Suomessa) törmää toisinaan sellaiseen asenteeseen, että ”minä en Jenkkeihin matkustaisi, ovat kaikki tyhmiä ja tietämättömiä jne.” Sellainen kuitenkin ainakin omien kokemusteni mukaan on vähemmistö ja itse ainakin jätän moiset omaan arvoonsa.

    Sitä ihmettelen, miksei saisi kirjoittaa tapa- ja kulttuurieroista eri maiden kesken. Ei vertailu ole sama asia kuin toisen maan epäkohtien etsiminen tai esittely. Minusta se tippikulttuuri Jenkeissä oli aika hupaisa (ja se ei ole siis sama asia kuin tyhmä tai huono tai idioottimainen), mutta tokihan tippailu on käytäntöä monessa muussakin maassa.

    Minusta itsestäni on mukavaa, ettei Suomessa tarvitse tippailla, mutta kyllä siihenkin tottui reissuilla. Mekin väänsimme välillä vitsiä (hyväntahtoista HUOM) siitä, että paljonkohan tuolla ”saa” tipata jne.

    Suomalaiset lehdet ovat myös kohtalaisen objektiivisia (ainakin toistaiseksi) mitä tulee uutisointiin. Se koskee myös ulkomaan uutisia. Ja netissähän voi lukea myös suoraan paikallisia lehtiä esim. Jenkeistä, joten kyllä kiinnostuneet saavat ihan ”oikeaakin” tietoa halutessaan.

    Minä en pidä siitä, että ihmisiä kielletään esittämästä mielipiteitä, jos ei ole ”riittävää” kokemusta jostakin asiasta. Onhan meillä kaikilla mielipide lähes joka asiasta ja maasta, vaikkemme olisi edes siellä käyneet. Totta kai mielipiteen painoarvoon vaikuttaa se, onko koskaan ollut kys. maassa tai jos mielipide perustuu vain (omille) ennakkoluuloille.

    Itse pidin valtavasti Jenkeistä ja kovasti on aie ensi vuonna matkustaa sinne uudelleen. :D

    Minusta se Romanin kirjoitus on hurttia huumoria, kärjistettyä sellaista. Roman kirjoittaa myös kolumnia Ilta-Sanomiin ja luen ne aina. Joku suomalainen voisi tietenkin vetää herneen nenään niistä jutuista, sillä juuri sellaisella ilkikurisella tavalla hän niissä kirjoittaa ja toden totta – hyvin kärjistäen ja stereotypisestikin ajoittain. Mutta minusta tuntuu, että se on niiden juttujen pointti. Pitäisi osata nauraa myös itselleen ja omille hassuuksille. :)

    Miksiköhän minun oli pakko puuttua tähän keskusteluun...? Noh, taidan vain olla sellainen, että haluan esittää mielipiteeni asiasta kuin asiasta. Ja ehkä minua alkoi vähän harmittaa, koska tuli tunne että pidetään tyhmänä.

    Aivan ihania kuvia ja hauskasti kerrottu, Itkis! :)

    ReplyDelete
  14. Elegia,
    Sieltä sanaisesta arkusta ne parhaat aarteet löytyy, eli kiitos että puutuit tähänkin keskusteluun. ;D

    Mä kanssa pidän siitä, että Suomessa ei tartte tippailla eikä tartte moikata tuntemattomia. Mä yritän kulkea täällä katsomatta vastaantulijoita silmiin, mä en jaksa sitä, hi, how are you doing? Good, how are you doing? Good!

    Eli jotkut suomalaiset tavat on mielestäni ihanan vapauttavia, tai pitäisikö sanoa tapojen puute. Kun kerroin Robille, että Suomessa ei tartte jutella tai edes moikata tuntemattomille, se oli aivan innoissaan. Se kertoo sitä ihmettä nyt kaikille! Monet ulkomaalaiset mieltyy juuri siihen suomalaiseen "vapauteen" olla noudattamatta kaiken maailman etikettejä.

    Ja kiitos, mä kyllä tykkään tietty saada kehujakin, mä oon nyt ajatellut isona ruvetakin valokuvaajaksi, joten tässä uran alkuvaiheessa kaikki kannustus on todella tervetullutta. ;D

    ReplyDelete

I don´t want to live here, but a stay here rather amuses me. It´s a sort of crazy-sensible.

D.H. Lawrence