Wednesday, August 13, 2008

Katsellaanpa miehiä sillä silmällä












No nyt katsellaankin hiukan miehiä sillä silmällä. Tässä tälläinen suppea kuvakooste jenkkilän jäppisistä. Katukuva miesten suhteen on kyllä hyvin samanlainen kuin Suomessakin, poikkeuksena tietenkin se, että tämä on monikulttuurinen kaupunki ja esim. latinojen ja hispanojen osuus koko väestöstä on melkein puolet.

Vaatetus näyttää olevan yleensä rento t-paita-tyyli. Pukuhemmoja näkee yleensä kuten Suomessakin lähinnä työvaatetuksena myynti- ja toimistotehtävissä. Mitään erityisesti silmiin pistävää ei oo ainakaan mun näkökenttään osunut. Ehkäpä eri uskontoihin liittyvät pukukeutumisvaatimukset on ainut mitä näkee enemmän kuin Suomessa. Ja yksi suuri yllätys ja ero Suomeen verrattuna on ollut se, että täällä perheet käyvät vielä sankoin joukoin kirkoissa. Sunnuntaisin näkee miehiä puku päällä ja pyhäkirja kourassa. Tosin ei tietty kaikilla uskonnoilla sunnuntai ole se pyhäpäivä.

Joten ihan yhtä ihania tai kamalia kaksilahkeisia Los Angelesissa liikkuu. Onhan täällä sitten tietty ne julkkikset...;)

16 comments:

  1. Kaikenlaisia kaksilahkeisia siis sielläkin päin maailmaa...

    Tuo kirkossa käyminen on aika erikoinen ilmiö, koska täällä sellainen ei juuri ole tapana laajemmalti.
    Kai. Mistä minä tiedän.

    ReplyDelete
  2. Susu, ihan mutua tämä tietysti on, mutta kyllä noi hyvin karkeasti yleistäen voisi kai sanoa, että amerikkalaiset käyvät huomattavasti enemmän kirkossa suomalaisiin verrattuna. Vaikka tiesin siitä jotain, niin silti yllätyis suuresti, että se todellakin näyttää pitävä paikkansa. No olipa laveasti sanottu, mutta kun ei tiedä ja vain arvelee, niin kannattaa ehkä välttyä tämän jämäkämmiltä lausunnoilta. ;)

    ReplyDelete
  3. Miehiä! Kiva postaus! Rohkeasti olet heitä kuvannut. Tuota rantavahtipoitsua piti oikein tyttärillekin näyttää! Täällä ei uimarannoilla ole kyllä tuon näköisiä näkynyt..
    Mutta muuten, tosiaankin monennäköistä hemmoa sielläkin käppäilee..

    ReplyDelete
  4. Sooloilija
    Mulla on kamerassa zoomi, en mä ihan kovin lähelle kehtaa sen kanssa mennä. Tota rantavahtia mä zoomailin kyllä ihan intona, mutta tietty se oli just sen takia, että tollasia rantavahteja ei Suomessa niin usein näe. Mun miestä rupes naurattamaan se mun touhu ja mä pelkäsin jo, että rantavahtikin huomaa, ja kyllä se lopulta huomaskin, hymyili oikein levesti mulle päin, en enää kehdannut kuvata enempää.;))

    ReplyDelete
  5. Pukeutuminen riippuu siella myos alueista...
    Jos vertaa Venice Beachia vaikka Sunset blvd:lle, ero on suuri ;)

    ReplyDelete
  6. Susa, no oikeastaa ainoat hiukan mielenkiintoisemmat löytyi Veniceltä ja Hollywoodista, muuten on aikalailla tavallisen näköistä. Sunset on hiukan kuin Espa Helsingissä, siellä voi nähdä tietty just niitä pukumiehiä, mutta kyllä ne muuten aika harvinaisia täällä katukuvassa on. ;)

    ReplyDelete
  7. Susa, saattaa kyllä olla niin, että kun itse olen asunut Suomessa enimmäkseen kaupungissa ja tehnyt sellaisia töitä, että olen nähnyt niin paljon sitä officelookkia, että en osaa siihen oikein kiinnittää täällä erityistä huomiota. Mun mielestä kyllä ihmiset pukeutuu todella samallalailla kuin Suomessa. Sekä työelämässä että vapaa-ajalla.;)

    ReplyDelete
  8. Kiva miehiäkin välillä :)Sekalaista seurakuntaa siis sielläkin suunnalla. Rantapoika oli kyllä mielenkiintoinen, piti ihan muutaman kerran tarkastella;)ja tuon rastapojan tyyli on myös hauska.

    Täällä pankeissa ja joissain toimistoissakin on farkut kielletty. Mutta muuten kait aika vapaata pukeutumisen suhteen.

    ReplyDelete
  9. Hienoja kuvia! Kyllä pukeutumisessa näkyy tietty Kalifornian rentous ja kesäfiilikset. Keskilännessä talvella hiukka erinäköistä :)

    Ja totta, että amerikkalaiset käyvät sankoin joukoin sunnuntaisin kirkossa. Ainakin Keskilännessä ja etelässä sunnuntaiaamuisin on ruuhkaa teillä. Suomessa sunnuntaiaamut on aika kuolleita...

    Mrs K

    ReplyDelete
  10. Ihania! Maksoitko muuten söpöille marijuana-pojille kuvan ottamisesta vai zoomasitko sinnekin? ;)

    ReplyDelete
  11. Marjut, mun mielestä kanssa rantapoika oli erittäin mielenkiintoinen, siis ihan puhtaasti kuvauksellisessa mielessä. ;)

    Mulla on jotenkin sellainen tuntuma, että Euroopassa on hiukan värikkäämpää ja rohkeampaa pukeutuminen. Se suuri massa on ihan samanlaista, mutta sellaisia persoonallisia pukeutujia täällä näkee hiukan vähemmän.

    Mutta kyllähän näin isoon kaupunkiin paljon kaikenlaista mahtuu, mutta uskon, että New York muistuttaa enemmän Eurooppalaisia kaupunkeja, LA on jotenkin "juntinpi", en oikein osaa selittää mitä tarkoitan. ;))


    ¤¤¤

    Mrs K,
    Mulle se kirkossa käynti oli todella yllätys, meidän katu on ruuhkainen vain sunnuntaisin, tässä on molemmissa päissä isot parkkipaikat kirkossa kävijöille.

    Mä luulen, että osa Kalifornian rentoutta tulee nimenomaan tästä ilmastosta, täällä on aina lämmin, joten vaatteiden pitää olla mukavia, muuten ei oikein jaksa. Täällä ei oikein jaksa pynttäytyä, mitään ylimääräistä mä en ainakaan viitsi käyttää, en käytä täällä edes meikkiä, Suomessa tuli ulos lähtiessä enemmänkin mietittyä miltä näyttää, täällä ainut mitä on mielessä on se, että on mahdollisimman vilpoisat ja kevyet vaatteet.

    ¤¤¤¤

    Ii, en maksanut, raukkamaisesti zoomailin vain. Mä annan silloin tällöin joillekin jotain kolikoita, mutta yleensä en sitten kehtaakkaan kuvata. Joten aika usein turvaudun zoomiin, mä olen muutenkin aika ujo kuvaaja. Yritän tehdä sen mahdollisimman huomaamatta ja vähä eleisesti. ;)

    ReplyDelete
  12. Olipa miehiä joka lähtöön! Tulee ikävä näitä sinun kuviasi, mutta onpahan sitten selailtavaa, kun palaan!

    Minusta tuo mustavalkoinen ketjupoika oli aika cool!

    ReplyDelete
  13. Elegia, mulle tulee sua ikävä, mutta onpahan sitten entistä hauskempaa kun palaat takaisin. ;)

    ReplyDelete
  14. Lökäpöksyjä! Yäks! Suurin osa näytti olevan, kahdella vain housut kunnolla jalassa!

    ReplyDelete
  15. Lepis, mulle kyllä kelpaa lökäpöksytkin, en ole niin ronkeli pukeutumisen suhteen. ;)

    ReplyDelete
  16. No enpä minäkään niitä ole käynyt nostelemassa ;D

    ReplyDelete

I don´t want to live here, but a stay here rather amuses me. It´s a sort of crazy-sensible.

D.H. Lawrence