Wednesday, June 25, 2008

Koko omaisuus kulkee ostoskärryillä





Ostoskärryjä näkee täällä joka kadunkulmassa. Joko tyhjinä hylättyina tai sitten kärryillä kulkee koko omaisuus. Siinä on asunnottaman koko koti. Ja elinkeino. Kärryihin lastataan kaikki mahdollinen, jonka voi muuttaa rahaksi. Nämä kuvat on napattu eilen illalla muutaman korttelin matkalla lähimmälle pankkarille.

Tänään on taas huomattavasti viileämpää, puin jopa aamutakin päälleni herättyäni. Ja varpaat tuntuu viileiltä tässä kirjoitellessa. En koskaa ennen tullut ajatelleeksi kuinka viileä voi tuntua niin ihanalta. Vielä viime elokuussa täällä kovien helteiden aikaan sanoin Robille, että en todellakaan tajua miksi ihmiset täällä valittaa kuumuutta ja ainaista auringon paistetta. Nyt ymmärrän.

4 comments:

  1. Noita kärryihmisiä näki lähes joka paikassa. Piti yrittää olla töllöttämättä, vaikka olisi tehnyt mieli vain tuijotella haavi auki ;)

    ReplyDelete
  2. Blogger *iTkUpiLLi* said...

    Mä oon tosi ujo kuvaan tälläsiä, auton ikkunasta mä nää kuvat otin. En tiedä edes onko kiva niitä kuvata, mutta on kyllä uskomatonta millain täällä ihmiset yrittää pärjätä. Tosin ilmasto on niin leppeä, että ei täällä kukaan kylmään kuole, ehkä täällä sen takia onkin 50 prossaa kaikista USA:n asunnottomista, siis yksin Los Angelesin alueella.

    ReplyDelete
  3. Minä en uskaltanut kuvata niitä (vaikka mieli olisi tehnyt), kun ei voinut tietää miten siihen suhtaudutaan. Olen vähän ujo ottamaan kuvia, joissa on ihmisiä.

    Ei muuten sitten ihmekään, että puolet asunnottomista majailee siellä.

    ReplyDelete
  4. Elegia, mä en oikein kanssa tiedä haluaako nää ihmiset tulla kuvatuks, mutta jotenkin mä haluan ikuistaa tän paikan sellaisena kun se todella on, siksi raukkamaisesti kuvaan autosta, sillain salaa, mulla ei oo rohkeutta koskaan kysyä saako kuvata.

    ReplyDelete

I don´t want to live here, but a stay here rather amuses me. It´s a sort of crazy-sensible.

D.H. Lawrence