Thursday, June 26, 2008

Esitellään nyt viinakauppa vielä kerran


Huomasin juuri, että tän blogin nimihän on Los Angeles Photo Diary, eikse oikeastaan tarkoita sitä, että mähän voin tänne kirjoitella jotain mun elämästäni, jotain sellaista jota en ehkä myöhemmin muistais. Joten laitoin tohon vielä pari kuvaa meidän viinakaupausta. Sitä pitää aasialainen pariskunta, me kutsutaan niitä japanilaisiksi, mutta tuskin he ovat Japanista. Kun me käytiin siellä ekaa kertaa yhdessä, se täti kysyi että olenko Robin sisar. Ollaan kuulemma niin saman näköisiä, se oli meistä tosi ihanaa. Monet sanoo, että pariskunta on tosi töykeä, mutta meille he ovat aina niin ihania ja kohteliaita, ja vaikka ovat tosi vähä puheisia, niin aina ne koittaa sanoa jotain mukavaa. Mä todella tykkään tosta kaupasta ja saahan sieltä toki muutakin kuin viinaa, esimerkiksi kissanruokaa ja limpparia. Usein tehdään siellä myös Lotto ja ostellaan arpoja silloin tällöin. Lotossa ei ole ollut toistaiseksi kuin yksi oikein, arvoista ollaan voitettu joskus jopa 10 dollaria!

6 comments:

  1. Jospa se liköörikapuan pariskunnan vähäpuheisuus (kirjoitin ensin vähäpukeisuus, heh ;-)) on tulkittu epäkohteliaisuudeksi?

    ReplyDelete
  2. Asuin L.A:ssa 10 vuotta.
    Kauan olet asunut siella?
    Mutta siis..."viinakauppa"... Why?

    ReplyDelete
  3. LOL Elegia, toi vähäpukeisuus on niin huvittava idea, jos ajattelee sitä pariskuntaa. Joo mä mainitsin tosta Robille, että ehkä ne vaan ei osaa small talkkia, täällä ne ei ymmärrä sellasta, mutta mä tietty suomalaisena ymmärrän oikein hyvin. Mä luulen, että ne on tosi sydämellisiä ihmisiä, mutta ei vaan osaa kunnolla puhua englantia.


    Susa, mä oon asunu täällä vasta viime elokuusta. Viinakauppa? Mitä tarkoitat, mä vaan sillain suoraan käänsin Liquoir Storen suomeks, sillain tuttavallisesti.

    ReplyDelete
  4. Susa, no nyt mä tajuan mitä tarkoitit, kun luin komenttisi sieltä mun ekasta postauksesta.

    Eli siis viinakaupan kuvaaminen ei olisi sopivaa, musta nää perinteiset Liquoir Storet on just niin tyypillisen ameriikkalaisia, että ne todellakin kuuluu kaupunkikuvaan. Ja tää meidän oma nurkkakauppa on niin suloinen.

    ReplyDelete
  5. Samannäköisyyttä teissä on todellakin ja ehkei vain ulkoista. Kiva katsella kaikkea sieltä Losista!

    ReplyDelete
  6. Marja, kyllä meissä todella jotain sukulaissieluutta on, ehkä se myös näkyy päällepäin. Todella samanlaisia ollaan ja ollaan kiinnostuneita samoista asioista ja mikä tärkeintä arvot ja maailmankuva on samanlaisia. Aika hippipieruja taidetaan olla molemmat. :))

    ReplyDelete

I don´t want to live here, but a stay here rather amuses me. It´s a sort of crazy-sensible.

D.H. Lawrence