Thursday, June 19, 2008

Santa Ana tuulet



Täällä on taas helleputki päällä. Mittari nousee päivällä hiukan yli 40 C asteen. Eilen illalla teimme pienen kävelylenkin ja silloinkin oli lämpötila vielä yli 30 C astetta. Lämpöä lisää vielä kuumat Santa Ana-tuulet. Se on uskomatonta, että tuuli voi tuntua kuumemmalta kuin ilma, Suomessahan sitä tottu, että tuuli ihanasti vilvoittaa.
Istuskeltiin heti kadunkulmassa ja minä nappailin kuvia autokaupan lipuista. Tuuli oli välillä tosi navakkaa.
Apua, tänne läkähtyy! Kaipaisin todella Suomen vilvoittaviin vesiin ja juhannusjuhlille.

4 comments:

  1. Minä olen niin vilukissa, että rakastan oikein kuumaa ilmaa. Tuon kuuman tuulen sain kokea ensimmäisen kerran jossain Nevadan aavikolla - se oli aivan uskomaton tunne! Ihan kuin olisi kääriytyneenä sellaiseen lämpimään vaippaan. HUOKAUS :))

    ReplyDelete
  2. Juu Elegia, mulle tää on kanssa ihan uutta. Elokuussa kun tulin tänne olin vielä tosi innoissani, mä en voinut ymmärtää, että täällä kaikki valitteli ilmoja.

    Nyt ymmärrän, kun yli 40 C jatkuu päivästä toiseen, se alkaa todella olla raskasta, ilmastointi ulvoo sisätiloissa, ulkona on kuin saunassa. Täällä tulee välillä sähkökatkoksia, kun sähköverkko kuormittuu tosi rankasti.

    Mä olen kanssa kyllä oikea vilukissa, mutta sellaset 25 astetta olis mulle kyllä ihan tarpeeksi.

    ReplyDelete
  3. Siis oikeesti, onko Losissa noin kuumaa kesäkuussa? Mä aina manaan Teksasin kuumia kesäkuukausia ja 40asteessa huitelevaa lämpömittaria ja sen vuoksi sit karkaan aina kesäksi Suomeen. Mut joteskin oon pitänyt Californiaa siinä suhteessa ihanteellisena osavaltiona, sillä olen kuvitellut lämpömittarin pysyttelevän 20-30 asteen hujakoilla. Nyt osoittautui sekin harhaluuloksi...

    ReplyDelete
  4. Sari, riippuu vähän missäpäin Kaliforniaa sitä on, ihan rannikon tuntumassa on yleensä viileämpää ja pohjoisemmassa. Oikeastaan noi kamalat helteet vaivaa Los Angelesin alueella lähinnä Valley alueella. Ja mehän ollaan San Fernando Valleyssa, täällä kesäkuukaudet on yleensä läkähdyttävän kuumia.

    ReplyDelete

I don´t want to live here, but a stay here rather amuses me. It´s a sort of crazy-sensible.

D.H. Lawrence